ترامپ صفحه دریافت کمک مالی به ارز دیجیتال راه اندازی کرد شهادت یک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری افراد مسلح در نیجریه ۴۰ نفر را کشتند پوتین: درگذشت رئیسی ضایعه بزرگی است وزیر خارجه صربستان: یاد و خاطره آیت‌الله رئیسی و امیرعبداللهیان در اذهان باقی خواهد ماند نتانیاهو: هدف اصلی اسرائیل، نابودی حماس است حمایت فرانسه، بلژیک و اسلوونی از درخواست صدور قرار بازداشت برای نتانیاهو تمجید وزیر خارجه الجزایر از نقش شهید رئیسی و امیرعبداللهیان در توسعه روابط تهران - الجزیره سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در مرکز غزه (یکم خرداد ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهیدان خدمت در مصلی تهران برگزار شد + فیلم ساعت ۹ صبح چهارشنبه، زمان اقامه نماز رهبر معظم انقلاب بر پیکر‌های مطهر رئیس‌جمهور و شهدای خدمت (۲ خرداد ۱۴۰۳) پیام تسلیت رهبر انصارالله یمن به رهبر انقلاب درپی شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش محل تدفين شهيدجمهور مشخص شد + عکس اعلام آمادگی نروژ برای بازداشت نتانیاهو اختلال در سخنرانی وزیر خارجه آمریکا توسط معترضان حامی فلسطین + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) آتش سوزی در نزدیکی پایگاه ارتش اسرائیل + فیلم (یکم خرداد ۱۴۰۳) تشییع پیکر شهید آیت الله رئیسی در حرم حضرت معصومه(س) بر روی دوش خادمان + فیلم حضور بی‌سابقه و میلیونی مردم قم در مراسم وداع و تشییع شهدای خدمت + فیلم مصر هر گونه هماهنگی با تل‌آویو در رفح را تکذیب کرد لاپید: کابینه نتانیاهو دچار جنون شده است
سرخط خبرها

واکنش کیسینجر به توافق ایران و عربستان: آمریکا دیگر قدرتی ضروری در خاورمیانه به حساب نمی‌آید

  • کد خبر: ۱۵۵۴۴۶
  • ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۷
واکنش کیسینجر به توافق ایران و عربستان: آمریکا دیگر قدرتی ضروری در خاورمیانه به حساب نمی‌آید
روزنامه واشنگتن‌پست به‌نقل از هنری کیسینجر نوشت که وزیر خارجه پیشین آمریکا توافق ایران و عربستان را تغییری اساسی در اوضاع استراتژیک خاورمیانه می‌بیند.

به گزارش شهرآرانیوز، روزنامه واشنگتن‌پست آمریکا در مقاله‌ای به توافق بین عربستان و ایران پرداخت و دیدگاه هنری کیسینجر وزیر امور خارجه اسبق آمریکا درباره این موضوع را بررسی کرد.

براساس گزارش واشنگتن پست، هنری کسینجر، وزیر خارجه رئالیست آمریکا که نقش مهمی در پایان جنگ ویتنام و اعمال سیاست مهار علیه شوروی سابق با نزدیکی به چین ایفا کرد در این باره می‌گوید: من این توافق را تغییری بنیادین در وضعیت استراتژیک خاورمیانه می‌دانم. سعودی‌ها اکنون با وارد کردن چین به مدار امنیتی خود باعث متعادل شدن روابط با آمریکا خواهند شد.

وی خاطر نشان کرد: تنش زدایی در خلیج فارس در کوتاه مدت برای تمامی طرف‌ها خوب است. اگر شی جین پینگ، رئیس جمهور چین به دنبال ایفای نقش مهار ایران و اطمینان بخشی به عربستان است من برای او آرزوی موفقیت دارم.

وزیر خارجه پیشین آمریکا در ادامه افزود: ظهور چین به عنوان یک کشور صلح ساز در بلند مدت می‌تواند شرایط مرجعیت در دیپلماسی بین المللی را تغییر دهد. اکنون آمریکا دیگر قدرتی ضروری در خاورمیانه به حساب نمی‌آید و چین نیز مدعی سهمی از این موضوع است.

کسینجر با اشاره به نقش چین در نظام بین الملل به عنوان یک قدرت بزرگ تاکید کرد: پکن طی سالیان اخیر بار‌ها اعلام کرده است به دنبال مشارکت در ایجاد نظم جهانی است. با میانجیگری که چین در نزدیکی روابط میان ایران و عربستان داشت ما اکنون شاهد یک حرکت قابل توجه در این راستا هستیم.

وی در پایان با اشاره به نقش ورود چین به معادلات خاورمیانه و تاثیر آن بر رژیم صهیونیستی گفت: افزایش نقش پکن در خاورمیانه بر تصمیمات اسراییل نیز اثر گذار است. رهبران صهیونیست حمله نظامی پیشگیرانه علیه ایران را آخرین راه حل می‌دانند. با این حال، هرگونه فشار بر ایران اکنون باید منافع چین را نیز در نظر بگیرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->